marți, 27 noiembrie 2012

Duckadam de Vaslui

Aparea in peisajul fotbalului vasluian in 1986 ca rezerva a lui Ioan Anton la Inter Vaslui in acea echipa care reusea in sezonul '86-'87 alaturi de o echipa aproape profesionista prima promovare a Interului in divizia B. Bine legat si solid putea face cu usurinta fata atacantilor care se aventurau prin careul de 16 m, iar cu statura sa parea ca acopere uneori intreg cadrul portii care parea prea mica pentru portarul vasluian! Un sezon mai tarziu a trecut in curtea echipei Mecanica Vaslui atunci cand veteranul Mihai (Mitea) s-a retras, facanad parte din lotul de portari alaturi de Stirbu si Bejenaru.
Numele sau e Ioan Luca. Anul acesta a implinit exact 50 de ani, iar eu l-am regasit acasa, adica la Vaslui, alaturi de fiul sau, unde altundeva decat aproape de terenul de fotbal. 

CTin: Domnule Luca,  cand ati inceput fotbalul, cine v-a descoperit si cum ati ajuns sa jucati la Vaslui? Ati mai jucat si la alte echipe?

Ioan LucaFotbalul in mod organizat l-am inceput in anul 1977 la liceul de fotbal Pajura Bucuresti.
Am jucat la toate grupele de juniori a liceului pana la juniori republicani cum era atunci organizat fotbalul juvenil, inclusiv la juniorii Sportului Studentesc pentru ca liceul era sub tutela echipei din Regie.
La Inter am ajuns dupa o poveste mai lunga pentru ca eu venisem pentru un transfer la Viitorul Vaslui, fiind  vasluian. In afara de Inter si Mecanica am jucat la echipe din Bucuresti la categoria onoare si tineretul lui Sportul cu echipa liceului.
Cu fosti colegi nu prea mai tin legatura, dar desigur cand ne intilnim vorbim si depanam amintiri din tinerete.


CTinCe antrenori ati avut si care credeti ca v-a pus in valoare cel mai bine?

Ioan Luca: Cel mai cunoscut antrenor pe care l-am avut a fost Gh.Ojog, fostul portar al Rapidului. Antrenori am avut mai multi, dar ca portar nu antrenorul te pune in valoare, ci forma de moment, concentrarea si nivelul de pregatire,  ABCdarul care il inveti la inceputul activitatii de portar.

CTinCare e povestea cu Inter? De la ce credeti ca a inceput rivalitatea dintre cele doua echipe ?

Ioan Luca: Eu as vedea mai simplu si mai pragmatic: a fost Agricultura contra Industriei ! Dar in afara terenului noi eram prieteni!


CTin: Se putea trai din fotbalul de divizia C? Erati multumit de modul cum erati tratati din punct de vedere financiar ?

Ioan LucaDa, se putea la timpul respectiv chiar bine, dar ca si acum totul depindea de rezultate, aveai rezultate veneau si banii si respectul suporterilor.


CTin: Au existat vreodata presiuni „de sus” s-o lasati „mai moale” in anumite partide? Va intreb asta pentru ca chiar si eu, foarte tanar la vremea aia, simteam ca se petrec lucruri nu tocmai corecte din teren.

Ioan Luca: Eu am participat la un singur joc "cu ordin" la un meci cu Tecuciul care trebuia sa se salveze de la retrogradare "in judet" si s-au salvat. Erau si multe povesti inchipuite ca sa se scoata cate un conducator in fata suporterilor sau a conducerii drept exemplu negativ.

CTin: Cum vedeti ascensiunea fotbalului vasluian de astazi? Ce jucatori va plac?

Ioan Luca: Nu se pot compara fotbalistii de alta data cu cei de astazi. Am vazut multi jucatori care au trecut pe la Vaslui care chiar in esaloanele inferioare erau valorosi si impresionau. Astazi sunt profesionisti 100%, iar cei pe care-i admir sau i-am admirat, unii fiind deja plecati la alte echipe, sunt Wesley, Adailton, Sinmartean, Milanov, Varela. Dar conditiile sunt altele azi, chiar nu pot fi puse in balanta cu ce era acum 20-25 de ani. Evident ca si calitatea jucatorilor este alta, pe masura conditiilor.


CTin: Ce credeti ca lipseste echipei nationale a Romaniei pentru a atinge performantele din 1994? Merge astazi pe un drum bun? Se va califica la Mondialul din Brazilia 2014?

Ioan Luca: Echipe nationale ii lipsesc fotbalistii si caracterele puternice. Asa cum am spus si mai sus nu se pot compara fotbalistii de azi cu cei de alta data. Greu de spus cu calificarea...

Multumim Ioan Luca pentru amabilitatea de a raspunde la aceste intrebari si iti dorim multa sanatate alaturi de cei dragi!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Ti-ai mai adus aminte si alte detalii? Scrie-le aici!